طراحی سایت | آموزش طراحی سایت | سئو سایت | طراحی سایت فروشگاهی

با پیشرفت چشمگیر فضای اینترنت لازم دانستیم با ارائه مطالب آموزشی در زمینه طراحی سایت راه شما را برای ورود به این فضای وسیع هموار نماییم.

طراحی سایت | آموزش طراحی سایت | سئو سایت | طراحی سایت فروشگاهی

با پیشرفت چشمگیر فضای اینترنت لازم دانستیم با ارائه مطالب آموزشی در زمینه طراحی سایت راه شما را برای ورود به این فضای وسیع هموار نماییم.

چهارشنبه, ۲۶ اسفند ۱۳۹۴، ۱۲:۱۹ ب.ظ

آموزش فعال کردن حالت تعمیر سایت در وردپرس

آموزش فعال کردن حالت تعمیر سایت در وردپرسشاید برای شما پیش آمده باشد که برای اعمال تغییرات سایت خود نیاز داشته باشید مدتی سایتتان از دسترس کاربران خارج شود. برای مثال شما تازه اقدام به طراحی سایت کرده اید و هنوز قسمت های مختلف سایت را تکمیل نکرده اید. برای این که کسی به سایت شما دسترسی نداشته باشد و همچنین تغییرات شما باعثسئو منفی نشود می بایست حالت تعمیر سایت خود را فعال کرده و سایت را برای همه به غیر خودتان غیر قابل دسترس نمایید. یا اینکه شما مدتی است که سایت خود را راه اندازی کرده اید و اکنون قصد اعمال تغییراتی نظیر تغییر قالب و یا تغییرات دیگر بر روی سایت خود را دارید. بی تردید سایت هایی که مدتی فعالیت کرده باشند و سئو سایت خود را بالا برده باشند مورد توجه خزنده های موتورهای جستجو قرار گرفته و در صورت تغییرات ناخوشایند ممکن است به سئو سایت لطمه بخورد. برای این منظور شما موظف هستید پیش از آغاز تغییرات سایت خود را به حالت تعمیر سایت برده تا موتورهای جستجو هم به شما دسترسی نداشته باشند. برای این کار راه حل های مختلفی وجود دارد که در این مطلب به آموزش فعال کردن حالت تعمیر سایت وردپرسی به دو طریق می پردازیم. با اینتن همراه باشید.

فعال کردن حالت تعمیر سایت توسط افزونه های وردپرس

یکی از ساده ترین روش ها برای فعال کردن حالت تعمیر سایت در سایت هایی که از سیستم مدیریت محتوای وردپرس بهره برده اند نصب افزونه هایی است که برای این منظور ساخته شده و در اختیار کاربران وردپرسی قرار گرفته اند. از جمله مهم ترین این افزونه ها می توان به افزونه های WP Maintenance Mode و WP Construction Mode اشاره کرد. برای مثال افزونه اول یعنی WP Maintenance Mode را در نظر بگیرید. کار با این افزونه بسیار راحت است. کافی است این افزونه را از سایت های معتبر دانلود کرده و از طریق پنل کاربری وردپرس آن را نصب نمایید. سپس از گزینه های سمت راست روی گزینه “افزونه ها” رفته و سپس روی گزینه “افزونه های نصب شده” کلیک نمایید. در این قسمت تمام افزونه هایی که تا کنون روی وردپرس خود نصب کرده اید قابل مشاهده است. بین گزینه های پیش رو به دنبال افزونه ای که نصب کردید یعنی WP Maintenance Mode بگردید و گزینه “فعال کردن” را کلیک نمایید. اکنون به راحتی حالت تعمیر سایت را برای سایت خود فعال کرده اید و تنها خودتان به سایت دسترسی خواهید داشت. حال با خیال راحت می توانید تغییرات مورد نظر را روی سایتتان اعمال نمایید. برای غیر فعال کردن حالت تعمیر سایت هم به راحتی می توانید به همین قسمت یعنی افزونه های نصب شده مراجعه کرده و روی گزینه “غیر فعال کردن” افزونه مورد بحث کلیک نمایید.

حالت تعمیر سایت

فعال کردن حالت تعمیر سایت وردپرسی به صورت دستی

شاید مایل نباشید برای بردن سایت به حالت تعمیر سایت از افزونه های از پیش ساخته شده استفاده نمایید. ما در اینجا به شما آموزش می دهیم با اضافه کردن چند خط کد ساده به فایل function.php سایت، این کار را انجام داده و سایت خود را از دسترس کاربران و همچنین موتور های جستجو خارج نمایید. برای این منظور فایل function.php قالب سایت خود را توسط تکست ادیتور (Notepad یا Notepad++) باز کرده و کد های زیر را به آن اضافه نمایید:


function maintenance_mode()
{
if (!current_user_can(‘edit_themes’) || !is_user_logged_in() )
{
Wp_die(‘Sorry! Maintenance Mode is activated. We’ll come back soon.’);
}
}
Add_action(‘get_header’ , ‘maintenance_mode’);

 

بعد از آن که کد های بالا را اضافه کردید فایل را ذخیره کرده و ببندید. پس از اعمال تغییرات نیز کافیست همین کد ها را از همین فایل حذف کرده یا به حالت کامنت در آورید که در آینده بتوانید به راحتی از آن استفاده نمایید.

لازم به ذکر است در کد بالا می توانید به جای متن Sorry….. از متن دلخواه خود (حتی به زبان فارسی) استفاده نمایید. این متن در واقع همان متنی است که به کاربران در صورت باز کردن سایت نمایش داده خواهد شد.

با اینتن بروز باشید…

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی