طراحی سایت | آموزش طراحی سایت | سئو سایت | طراحی سایت فروشگاهی

با پیشرفت چشمگیر فضای اینترنت لازم دانستیم با ارائه مطالب آموزشی در زمینه طراحی سایت راه شما را برای ورود به این فضای وسیع هموار نماییم.

طراحی سایت | آموزش طراحی سایت | سئو سایت | طراحی سایت فروشگاهی

با پیشرفت چشمگیر فضای اینترنت لازم دانستیم با ارائه مطالب آموزشی در زمینه طراحی سایت راه شما را برای ورود به این فضای وسیع هموار نماییم.

سه شنبه, ۱۸ اسفند ۱۳۹۴، ۱۱:۴۴ ق.ظ

راهکارهای بازگرداندن مشتری

بازگرداندن مشتریتمامی فروشندگان در زمینه های مختلف به این نتیجه رسیده اند بازگرداندن مشتریان فعلی برای خرید مجدد به مراتب مهم تر از جذب مشتریان جدید است. دلیل آن هم این است که جذب مشتریان جدید نیازمند صرف وقت و هزینه بوده و اگر این مشتریان فقط یک بار به خرید بپردازند و برای خرید دوباره اقدام نکنند فروشگاه با کاهش سود و درآمد مواجه خواهد شد. این جمله ما بدان معنی نیست که از تلاش برای جذب مشتریان جدید صرفنظر کرده و صرفاً به فکر بازگرداندن مشتری های فعلی خود باشید. بلکه منظور این است که با خدماتی که ارائه می دهید مشتریان فعلی و همینطور مشتریان جدید را مجاب به خرید دوباره در آینده بکنید.  اما این هدف چگونه بدست می آید؟ ما در این مطلب روش هایی را بیان خواهیم کرد که شما را در بازگرداندن مشتری هایتان یاری خواهد کرد. این موارد هم برای فروشگاه های معمولی قابل پیاده سازی است و هم برای افرادی که با طراحی سایت فروشگاهی اقدام به فروش محصولات خود از طریق اینترنت کرده اند.

راهکارهای بازگرداندن مشتری از نگاه اینتن

هنگامی که یک مشتری به دنبال فروشگاه مناسبی برای خرید محصولات مورد نیاز خود می گردد ابتدا به تجارب گذشته خود در امر خرید نگاهی انداخته و در صورتی که از نتیجه خرید های قبلی خود رضایت داشته باشد سعی می کند دوباره به همان فروشگاه مراجعه کرده و خرید دیگری انجام دهد. این یک امر طبیعی بوده و در سراسر دنیا چنین رفتاری در افراد مختلف مشاهده می شود. برای آن که یک فروشگاه توانایی بازگرداندن مشتری های خود را داشته باشد می بایست تجربه خوبی در خرید برای آن ها القا نمایند. برای این مهم چند راهکار پیشنهاد می کنیم که بد نیست آن ها را بررسی کرده و به کار گیرید. این راهکار ها هم در راستای افزایش فروش اینترنتی کاربرد دارند و هم برای افزایش فروش حضوری در فروشگاه ها به کار گرفته می شوند.

بازگرداندن مشتری

در حرفه خود انعطاف داشته باشید

در بسیاری از مشاغل این ویژگی صادق است که روند تکراری در طی سالیان متعدد می تواند مشتریان را خسته کرده و از انگیزه خرید دوباره آن ها بکاهد. در عین حال انعطاف پذیری رقبای شما نیز می تواند موجب همچین رویدادی شده و مشتریان شما را به سمت خود بکشاند. برای جلوگیری از این اتفاقات می توانید در کار خود انعطاف داشته باشید و هر از چند گاهی نوعی تغییر در کار خود ایجاد کنید به طوری که شما را از حرفه اصلی تان دور نکند. در واقع تغییرات و انعطاف پذیری در جهتی صورت گیرد که مشتریان را برای خرید مجدد وسوسه نماید. تغییراتی که موجب به روز شدن فروشگاه شما باشد و خدمات جدیدی را ارائه نماید به نوعی بازگرداندن مشتری را برای خرید بیشتر به دنبال خواهد داشت.

تخفیف دادن یکی از راه های بازگرداندن مشتری است

قرار دادن تخفیف های دوره ای و به بهانه مناسبت های خاص می تواند ضمن بازگرداندن مشتری های فعلی، مشتریان جدیدی نیز برای فروشگاه شما جذب کند. به غیر از این تخفیف هایی که برای عموم مردم در نظر می گیرید می توانید مشتری های دائمی و وفادار خود را شناسایی کرده و برای خرید های آن ها نیز تخفیف های ویژه در نظر بگیرید. این عامل تأثیر بسیاری در ترغیب شدن مشتریان برای خرید دائمی از شما خواهد داشت.

فعالیت های خود را طبق سلیقه مشتریان انجام دهید

برای بازگرداندن مشتری باید محصولات جدید را طبق نیاز مشتری فراهم کنید. همیشه در نظر داشته باشید که در نهایت آن ها هستند که محصولات را می خرند و از آن ها استفاده می کنند. بنابراین باید محصولات طبق سلیقه آن ها انتخاب شوند و نه سلیقه شخصی شما! همچنین فعالیت های دیگری که انجام می دهید و خدماتی که ارائه می دهید باید به مذاق مشتری خوش بیاید و مورد پسند او واقع شود.

هدف خود را رضایت مشتری بگذارید؛ نه فروش بیشتر!

بسیاری از فروشندگان سود فعلی خود را می سنجند و توجهی به آینده ندارند. این عامل باعث می شود سیاست فروش خود را در سود بالا و فروش بیشتر خلاصه کنند که محصولات آن ها بعضاً با کیفیت پایین و قیمت بالا همراه هستند. چنین افرادی نباید به بازگرداندن مشتری با این روند بیاندیشند. زیرا مشتریان پس از مدت کوتاهی خواهند فهمید کیفیت اجناس خریداری شده مطلوب نبوده و فروشگاه مذکور صرفاً به فکر سود خود بوده است. اما در مقابل فروشگاه های بسیاری هم هستند که همیشه مشتریان خود را راضی نگه می دارند و با ارائه جنس مطلوب در قبال قیمت های منطقی آن ها را ملزم به بازگشت در خرید های بعدی می نمایند.

بازگرداندن مشتری

راه های ارتباط با مشتریان خود را افزایش دهید

افزایش راه های ارتباط با مشتری از دیگر راهکار های بازگرداندن مشتری به حساب می آید. در واقع مشتری زمانی که ببیند شما به آن ها اهمیت می دهید و در مواقع نیاز در دسترس آن ها هستید فروشگاه شما را در صدر اولویت خود قرار داده و خرید های بعدی خود را نزد شما انجام خواهند داد. در صورتی که پس از خرید مشتری جواب آن ها را سر بالا بدهید مطمئناً مشتری سعی می کند نحوه برخورد سایر فروشگاه ها را با شما مقایسه کرده و به عبارتی کم کم مشتریان خود را با این کار از دست خواهید داد. همچنین در ارتباط مشتریانی که قصد خرید ندارند بهترین برخورد را داشته باشید. چرا که آن ها نیز به زودی مشتریان شما خواهند شد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی