طراحی سایت | آموزش طراحی سایت | سئو سایت | طراحی سایت فروشگاهی

با پیشرفت چشمگیر فضای اینترنت لازم دانستیم با ارائه مطالب آموزشی در زمینه طراحی سایت راه شما را برای ورود به این فضای وسیع هموار نماییم.

طراحی سایت | آموزش طراحی سایت | سئو سایت | طراحی سایت فروشگاهی

با پیشرفت چشمگیر فضای اینترنت لازم دانستیم با ارائه مطالب آموزشی در زمینه طراحی سایت راه شما را برای ورود به این فضای وسیع هموار نماییم.

چهارشنبه, ۱۹ اسفند ۱۳۹۴، ۱۲:۲۰ ب.ظ

استفاده از فضای سفید در طراحی سایت

فضای سفید در طراحی سایت: با توجه به وابستگی تمام مشاغل به ارتباطات بیشتر و به خصوص اینترنت شاهد هجمه عظیم تقاضا برای طراحی سایت در شرکت های مختلف طراحی سایت هستیم. بسیاری از متقاضیان پس از انجام طراحی سایت از بازدهی سایت خود رضایت کافی ندارند. این امر می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. یکی از مهم ترین دلایلی که بازدیدکننده را بازدید سایت خسته می کند و باعث ترک او از صفحه وب سایت می شود، شلوغی و بی نظمی محتوای سایت است. البته در بسیاری از موارد شرکت های طراحی سایت در انجام این امر بی تقصیرند. شرکت ها معمولاً سایت را مطابق خواست مشتریان طراحی کرده و در اختیار آنان قرار می دهند. اما باید این نکته را نیز در نظر بگیریم که شرکت های طراحی سایت هنگام طراحی اولیه سایت باید توضیحاتی در مورد بازدهی طراحی مورد نظر به کاربر بدهند. ما در این مطلب شما را با “فضای سفید در طراحی سایت” آشنا کرده و در مورد مزایای استفاده از فضای سفید در طراحی سایت و نقش آن در بازدهی سایت را مورد بررسی قرار می دهیم.

تعریفی از فضای سفید در طراحی سایت

فضای سفید در طراحی سایت یا همان WhiteSpace به معنای عدم وجود محتوا اعم از متن، تصاویر، فرم، جدول و… است که با فضای خالی تفاوت هایی دارد. فضای سفید ابتدا در برخی طراحی های چاپی مورد استفاده قرار گرفت و با استقبال بی نظیری مواجه شد. امروزه فضای سفید در طراحی سایت یکی از نکات اصلی طراحی گرافیکی قالب سایت به حساب می آید که تاثیر بسیاری در جذب مخاطبان و بازدید کنندگان سایت دارد. در واقع استفاده از فضای سفید در طراحی سایت باعث خواهد شد تا کاربر به راحتی با امکانات سایت ارتباط برقرار کرده و از آن ها استفاده نماید که این عامل موجب بازدهی سایت خواهد شد. فضای سفید در طراحی سایت لزوماً سفید نیست! بلکه ممکن است رنگ یا طرح دیگری داشته باشد. در حقیقت فضایی که رنگی مخالف با محتوای برجسته داشته باشد تا محتوا بیشتر به چشم آید و مورد توجه قرار گیرد فضای سفید تلقی می شود. مانند تصویر زیر:

فضای سفید در طراحی سایت

استفاده از فضای سفید در طراحی سایت، طراحی را کارا تر می کند

هر کسی برای طراحی سایت در حرفه و شغل خود هدفی را دنبال می کند. پس باید این طراحی را به گونه ای انجام دهد که او را در رسیدن به خواسته هایش همراهی می کند. استفاده از فضای سفید هنگام طراحی یکی از کار هایی است که در این راستا تاثیر گذار است. در واقع در صورتی که از فضای سفید در طراحی سایت استفاده کنید مشتریان و بازدید کنندگان سایت را به سمت اهدافشان سوق داده اید. برای این کار ابتدا باید اهداف مشتریان خود را بشناسید. باید دلیل بازدیدشان از سایت شما را متوجه شوید و محتوای خود را به گونه ای انتخاب کنید که مورد نیاز بازدید کنندگانتان باشد. به جای استفاده از گزینه ها و محتوای زیاد و شلوغ از محتوای با کیفیت استفاده کنید که بازدهی بیشتری داشته باشد. کاربران از شلوغی سایت خسته می شوند و گزینه های دلخواهشان را به سختی پیدا می کنند. فضای سفید در واقع باعث می شود محتوای کم ولی با کیفیت مورد بازدید قرار بگیرند. در صورتی که شلوغی سایت در اکثر موارد بازدهی نداشته و اغلب هیچ کدام مورد بازدید قرار نمی گیرند و یا اگر هم بگیرند بازدهی محتوای هدف را نخواهند داشت.

فضای سفید یکی از مدرن ترین ویژگی های طراحی است

استفاده از فضای سفید در طراحی سایت بسیار مدرن بوده و در سراسر دنیا مورد پسند واقع شده است. در واقع این نوع طراحی علاوه بر خصوصیات فنی و روانشناسی که دارد بسیار شیک بوده و رضایت کاربران را به دنبال دارد. با گشت و گذار در سایت های معتبر در سراسر دنیا همانند سایت Apple متوجه خواهیم شد دوره شلوغی سایت ها به پایان رسیده و سبک مدرنی در اکثر این سایت ها به چشم میخورد که آن ها استفاده از فضای سفید در طراحی سایت است.

فضای سفید در طراحی سایت

به طور کلی فضای سفید موجب تمرکز بازدید کنندگان بر روی محتوای دلخواه شما می شود. چه بهتر است این محتوا در راستای نیاز های کاربران انتخاب شده باشد تا بازدهی سایت را به مراتب بالا تر برده و سود بسیاری از این طریق عاید شما نماید. استفاده از فضای سفید در طراحی سایت یکی از فاکتور های مهم جلب رضایت مشتری از لحاظ های مختلف ظاهری، سرعت سایت، محتوای هدف و… است.

با اینتن بروز باشید…

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی